Ανάβαση στη Ντουρντουβάνα

Η Ντουρντουβάνα

Δεν το κρύβω. Η ορεινή Κορινθία είναι από τα αγαπημένα μου μέρη. Έχω επισκεφτεί αρκετές φορές την περιοχή, σε διαφορετικές εποχές του χρόνου, και κάθε φορά είναι σαν να είναι η πρώτη.

Σημείο αναφοράς της περιοχής η τεχνητή λίμνη Δόξα και οι γύρω βουνοκορφές.

Μια από αυτές τις βουνοκορφές είναι η Ντουρντουβάνα ή όρος Πεντέλεια, με υψόμετρο 2.109 μέτρα.

Πρόκειται για ένα σχετικά μικρό βουνό, συνέχεια του Χελμού, με δύο κορυφές άνω των 2.000 μέτρων, την Ντουρντουβάνα (2.078 μ.) και την Τριανταφυλλιά (2.109 μ.).

Ντουρντουβάνα (αριστερά) και Νησί (δεξιά)

Το μονοπάτι για τις κορυφές της Ντουρντουβάνας ξεκινάει από τη δυτική πλευρά της λίμνης Δόξα.

Στην αρχή ακολουθούμε χωματόδρομο και στη συνέχεια κινούμαστε σε ελατοσκέπαστη πλαγιά, με κατεύθυνση κατά βάση δυτικά, έχοντας αρκετά καλή σήμανση και εντυπωσιακή θέα της λίμνης από κάτω μας.

Τύφλα να ΄χουν οι Άλπεις

Στα 1.500 μέτρα υψόμετρο περίπου πέφτουμε σε φουρκέτα δασικού δρόμου, την οποία διασχίζουμε κάθετα, συνεχίζουμε την ανοδική μας πορεία, μέχρι που ξανασυναντάμε τον δασικό δρόμο.

Στα 1.550 μέτρα είμαστε πλέον στο περίφημο Διάσελο Κυνηγού, που χωρίζει την Ντουρντουβάνα από την οροσειρά του Χελμού.

Ο δασικός δρόμος που αναφέραμε προηγούμενα συνδέει το παραλίμνιο χωριό Πανόραμα με το Πλανητέρο.

Στο Διάσελο του Κυνηγού. Θέα προς Νησί Χελμού.

Στο Διάσελο του Κυνηγού. Θέα προς Ντουρντουβάνα. Διακρίνεται και η αρχή του μονοπατιού που ανηφορίζει στην κορυφή.

Το Νησί και η κορυφογραμμή του Χελμού ανηφορίζοντας προς την κορυφή της Ντουρντουβάνας

Πανόραμα του ορεινού συγκροτήματος του Χελμού

Από το Διάσελο του Κυνηγού το μονοπάτι παίρνει κατεύθυνση νότια, η βλάστηση αρχίζει να αραιώνει, ενώ η κλίση αυξάνεται σταδιακά.

Είναι το πιο επίπονο κομμάτι της διαδρομής, όμως η εντυπωσιακή θέα προς τις κορυφές του Χελμού είναι πραγματικό βάλσαμο.

Πλησιάζοντας στο διάσελο Ντουρντουβάνας-Τριανταφυλλιάς

Λίγο πριν την κορυφή της Ντουρντουβάνας (2.078 μ.)

Η Τριανταφυλλιά (2.109 μ.)

Το οροπέδιο του Φενεού από τη Ντουρντουβάνα

Η λίμνη Δόξα από τη Ντουρντουβάνα

Ο Χελμός από τη Ντουρντουβάνα

Όσο συνεχίζουμε η κλίση αυξάνεται μέχρι που βγαίνουμε στο διάσελο (κοντά στα 2.000 μ.) ανάμεσα στις δύο κορυφές της Ντουρντουβάνας, την Ντουρντουβάνα (2.078 μ.) στα αριστερά μας και την Τριανταφυλλιά (2.109 μ.) στα δεξιά μας. Η απόσταση για τις δύο κορυφές είναι περίπου η ίδια.

Ωραίες εικόνες του οροπεδίου του Φενεού από την κορυφογραμμή της Ντουρντουβάνας.

Οροπέδιο Φενεού (αριστερά) και Τριανταφυλλιά (δεξιά)

Το διάσελο και στο βάθος η κορυφή Τριανταφυλλιά

Πορεία προς την Τριανταφυλλιά

Στην κορυφή Τριανταφυλλιά

Η Ντουρντουβάνα από την Τριανταφυλλιά

Κορυφή Τριανταφυλλιά (2.109 μ.) με φόντο τον Χελμό

Από τις κορυφές της Ντουρντουβάνας έχεις άπλετη θέα προς όλες τις κορυφές της βόρειας και κεντρικής Πελοποννήσου, ενώ από την χαμηλότερη κορυφή Ντουρντουβάνα έχεις επιπλέον την τύχη να απολαύσεις από ψηλά όλη τη μεγαλοπρέπεια της σμαραγδένιας λίμνης Δόξα.

Επιστροφή στη λίμνη Δόξα

Χάρτης της διαδρομής

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...