Ansel Adams, ο φωτογράφος της φύσης

“Δεν τραβάς μια φωτογραφία, τη δημιουργείς”

O Ansel Adams ήταν ένας από τους σημαντικότερους φωτογράφους του 20ού αιώνα, περισσότερο γνωστός για τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες τοπίων και εθνικών πάρκων των ΗΠΑ.

O Ansel Easton Adams γεννήθηκε στo Σαν Φρανσίσκο στις 20 Φεβρουαρίου του 1902. Το ενδιαφέρον του με την φωτογραφία ξεκίνησε από μικρή ηλικία χάρη σε μια Kodak που του χάρισε ο πατέρας του. Ένα ενδιαφέρον που δεν το επικροτούσε η μητέρα του.

Στην φωτογραφία ο Ansel Adams υπήρξε αυτοδίδακτος, ενώ αντίθετα σαν σολίστ του πιάνου είχε μια πολύχρονη εκπαίδευση με πολύ καλούς δασκάλους. Από τον πατέρα του ο Ansel Adams επηρεάστηκε όσο αφορά την μεγάλη του αγάπη για την φύση.

Ο Ansel Adams φωτογραφίζει στη βάση του Yosemite Fall

Ο Adams από τα 16 του διάβαζε συστηματικά φωτογραφικά περιοδικά, συμμετείχε σε φωτογραφικούς συλλόγους και επισκέπτονταν εκθέσεις φωτογραφίας και τέχνης.

Στα 17 του έγινε μέλος στο Sierra Club που είναι ένας σύλλογος αφιερωμένος στην προστασία της άγριας φύσης και δούλεψε στις εγκαταστάσεις του συλλόγου στο εθνικό πάρκο Yosemite.

Η εμπλοκή του για όλη την υπόλοιπη ζωή του με το Sierra Club έπαιξε σπουδαίο ρόλο για τις πρωτοποριακές οικολογικές του ιδέες, όπως και οι επισκέψεις του στο πάρκο Yosemite, καθώς εκεί δημιούργησε ένα μεγάλο μέρος του έργου του.

Monolith, the Face of Half Dome, Yosemite National Park
Monument Valley, 1958
Mount Moran, Teton National Park
Nevada Fall, Yosemite National Park
Grand Canyon National Park

Στα 19 του δημοσίευσε τις πρώτες του φωτογραφίες ενώ η οικογένεια της γυναίκας του που διέθετε ένα μικρό μαγαζάκι στα όρια του πάρκου άρχισε να πουλάει φωτογραφίες του στους επισκέπτες του πάρκου την επόμενη χρονιά. Αυτό το μαγαζάκι είναι σήμερα γνωστό σαν Ansel Adams Gallery.

Ο Ansel Adams υπήρξε πάντοτε υπερδραστήριος και δημιουργικός. Εκτός από σπουδαίος φωτογράφος υπήρξε και σπουδαίος δάσκαλος και μέντορας για νεότερους φωτογράφους.

Το 1931 έκανε την πρώτη του ατομική έκθεση στο Smithsonian Institution.

«Όσο με αφορά, μπορώ να πετύχω πολύ καλύτερη αίσθηση του “χρώματος” μέσω μιας καλά οργανωμένης και εκτελεσμένης ασπρόμαυρης εικόνας απ’ ό,τι με την έγχρωμη φωτογραφία»

Το 1932 συμμετείχε στο ιστορικό γκρουπ f64 που σκοπό είχε την προώθηση της καθαρής φωτογραφίας σε αντίθεση με τις ιδέες του Πικτοριαλισμού που επικρατούσαν εκείνη την περίοδο.

Το 1933 ξεκίνησε να δημοσιεύει άρθρα σε φωτογραφικά περιοδικά και δημοσίευσε το πρώτο του βιβλίο τεχνικής της φωτογραφίας το ” Making a Photograph”, το 1935.

Οι καταθέσεις του στο Κογκρέσο και οι φωτογραφίες του έχουν παίξει σπουδαίο ρόλο στην διάσωση και ανακήρυξη πολλών εθνικών πάρκων των ΗΠΑ σαν προστατευόμενες περιοχές.

Το 1939 έγινε συντάκτης στο πιο δημοφιλές περιοδικό για τη φωτογραφία και τα ταξίδια το U.S. Camera & Travel.

Garnet Lake, Inyo National Forest, California
Arches National Park, Utah
The Tetons and the Snake River, 1942
Clearing Winter Storm, Yosemite National Park, 1937
Rac Lake, Kings Canyon National Park, 1930

Το 1940 ξεκίνησε να διδάσκει φωτογραφία σε δικά του σεμινάρια ενώ την ίδια χρονιά δίδαξε στο Art Center School στο Los Angeles.

Το 1945 δημιούργησε και οργάνωσε το τμήμα δημιουργικής φωτογραφίας the San Francisco Art Institute που έπαιξε σπουδαίο ρόλο για την επόμενη φουρνιά φωτογράφων και πανεπιστημιακών δασκάλων.

Το 1946 χάρη σε μια υποτροφία του ιδρύματος Guggenheim φωτογράφισε τα 27 από τα 28 εθνικά πάρκα των ΗΠΑ.

“Μια σπουδαία φωτογραφία είναι μια πλήρης έκφραση αυτών που αισθάνεται κάποιος για αυτό που φωτογραφίζεται σε βαθύτερη έννοια και επομένως μια αληθινή έκφραση για το τι αισθάνεται κάποιος για τη ζωή”

Το 1952 μαζί με άλλους σπουδαίους φωτογράφους ίδρυσαν το περιοδικό APERTURE που σκοπό είχε την προώθηση της καλλιτεχνικής φωτογραφίας.

Το 1955 ξεκίνησε να διδάσκει το δικό του σεμινάριο σταθερά κάθε χρόνο μέχρι το 1981 που το παρακολούθησαν χιλιάδες μαθητές.

Για τις ανάγκες της διδασκαλίας ολοκλήρωσε την θεωρία της προαπεικόνισης, ενώ έγραψε και 5 από τα σπουδαιότερα βιβλία για την τεχνική της φωτογραφίας. “The Camera”, “The Negative”, “The Print”, “Natural Light Photography” και το “Artificial Light Photography ”.

Mount Williamson , Sierra Nevada range, 1944
McDonald_Lake, Glacier National Park, Montana, 1933
Owens Valley and the Sierra Nevada range
Canyon de Chelly from White House Overlook, Canyon de Chelly National Monument, Arizona, 1942

Μαζί με τον Fred Archer, θεωρείται ο “πατέρας” του “ζωνικού συστήματος”. Ο Adams προσπαθούσε να αποτυπώσει στις φωτογραφίες του όλη την τονική κλίμακα από το λευκό, με όλες τις διαβαθμίσεις του γκρι μέχρι το μαύρο, αναπτύσσοντας έτσι τη θεωρία του για το ζωνικό σύστημα.

Ο Ansel Adams έπαιξε σπουδαίο ρόλο στο να αρχίσουν να εκθέτους φωτογράφους οι gallery και επίσης σπουδαίο ρόλο στην δημιουργία φωτογραφικών τμημάτων στα μουσεία μοντέρνας τέχνης της Αμερικής.

“Υπάρχουν πάντα δύο άνθρωποι σε κάθε εικόνα: ο φωτογράφος και ο θεατής”

Πέθανε στις 22 Απριλίου 1984 στην Καλιφόρνια από ανακοπή καρδιάς και ενώ έπασχε από καρκίνο. Ένα χρόνο μετά το θάνατό του, η κορυφή Άνσελ Άνταμς της Σιέρρα Νεβάδα ονομάστηκε προς τιμή του.

Υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους φωτογράφους και δασκάλους φωτογραφίας και μας άφησε σπουδαία παρακαταθήκη με το συνολικό του έργο που είναι οι φωτογραφίες του, τα άρθρα και τα βιβλία του.

Πηγή
photographyinfo.gr/blog

Ίσως σας ενδιαφέρουν…