Marcel Remy – 94 ετών και συνεχίζει ακάθεκτος

Ο Marcel Remy, πατέρας των φημισμένων Ελβετών αναρριχητών Κλωντ και Ιβ Ρεμί, ο οποίος πλησιάζει το 95ο έτος, αναρριχάται στην 450 μέτρων ύψους βορειοδυτική ορθοπλαγιά του θρυλικού Miroir de l’Argentine στη Δυτική Ελβετία.

Ο Ελβετός αναρριχητής Μαρσέλ Ρεμί πλησιάζει τα 95α γενέθλιά του, αλλά εξακολουθεί να ζει επικινδύνως.

Τον Αύγουστο του 2017 ανέβηκε στην βορειοδυτική όψη του παγκοσμίου φήμης Miroir de l’Argentine στη δυτική Ελβετία – μια ορθοπλαγιά συνολικού αναπτύγματος 450 μέτρων, που έχει ανέβει πάνω από 200 φορές στη ζωή του.

Η σχοινοσυντροφιά ακολούθησε τη διαδρομή «Voie Normale» για τρεις σχοινιές και στη συνέχεια μπήκε στη διαδρομή «Directe» μέχρι την κορυφή με συνολικό βαθμό δυσκολίας 5a (5.8).

Ο Μαρσέλ Ρεμί ήρθε στον κόσμο στις 6 Φεβρουαρίου 1923 και άρχισε την αναρρίχηση από τα νεανικά του χρόνια.

Συνεχίζει να αναριχάται τακτικά, κυρίως σε πίστες όπως αυτές του St-Légier sur Vevey και του Rocspot στο Echandens-Lausanne. Αποτελεί το παλαιότερο μέλος του γνωστού Swiss Alpine Club.

Ο γιος του και διάσημος αναρριχητής Κλωντ Ρεμί περιγράφει:

Τον Μάιο του 2017, ο Μαρσέλ ρώτησε εμένα και τον αδελφό μου Ιβ, αν μπορούσαμε να τον βοηθήσουμε ν’ ανέβει στο Miroir, τη μόνη μεγάλη ασβεστολιθική πλάκα στις Άλπεις.

Στάθηκε αδύνατο να του εξηγήσουμε τις επιφυλάξεις μας για αυτή τη διαδρομή. Είχε ήδη αναρριχηθεί πάνω από 200 φορές σ’ αυτήν την ορθοπλαγιά κι ήταν εκείνο το μέρος που μας πρωτοπήγε το 1968, για να κάνουμε τα πρώτα μας αναρριχητικά βήματα.

Σκεφτόμασταν ότι τώρα, σ’ αυτήν την ηλικία, είχε μόλις 10% πιθανότητες επιτυχίας … αλλά άντε να του το εξηγήσεις.

Εντέλει, συμφώνησε ότι θα έπρεπε να κάνει ειδική προετοιμασία προτού καν σκεφτεί Miroir, η οποία θα περιλάμβανε μεταξύ άλλων: πολλαπλές διαδρομές σε πίστες βαθμού δυσκολίας 5 και διάφορες δύσκολες πεζοπορίες στην περιοχή Gais Alpins.

Είχαμε την ελπίδα ότι δεν θα μπορούσε ν’ ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας τόσο σκληρής για την ηλικία του προετοιμασίας, αλλά δυστυχώς μας διέψευσε πανηγυρικά.

Προκειμένου να μην κουράσουμε τον Μαρσέλ στην αρχή, την Δευτέρα 21 Αυγούστου 2017 φύγαμε από το Solalex και προωθηθήκαμε στους πρόποδες του Miroir, όπου και κατασκηνώσαμε.

Η επόμενη μέρα, Τρίτη 22 Αυγούστου, ήταν μια μέρα ηλιόλουστη, αλλά εκεί στη σκιά της ορθοπλαγιάς έχει πάντα δροσιά.

Ξεκινήσαμε ν’ ανεβαίνουμε στις 8:30 π.μ., από υψόμετρο 1.850 μέτρων περίπου. Πρώτα, αναριχηθήκαμε στις τρεις πρώτες σχοινιές της διαδρομής «Normale», και μετά ακολουθήσαμε τη διαδρομή «Directe», η οποία οδηγεί στην κορυφή.

Αυτός ο συνδυασμός είναι η πιο κατάλληλη διαδρομή για ν’ ασφαλιστεί σωστά ο δεύτερος αναρριχητής σ’ αυτήν την ορθοπλαγιά, η οποία απαιτεί 12 σχοινιές με βαθμούς δυσκολίας που φτάνουν μέχρι 5b+.

Στις 22 Αυγούστου, ο Μαρσέλ ήταν σε καλή κατάσταση, κι η πρόοδός του ήταν αργή αλλά σταθερή. Ήξερε ότι σκαρφάλωνε μαζί με μια αξιόπιστη και αποτελεσματική σχοινοσυντροφιά έτοιμη να επέμβει ανά πάσα στιγμή.

Ο Μαρσέλ έφτασε στην κορυφή στις 3:15 μ.μ. Όλοι ήμασταν ευχαριστημένοι και εξαιρετικά ανακουφισμένοι γιατί μέχρι και την τελευταία στιγμή δεν ήμασταν σίγουροι αν θα τα κατάφερνε.

Από την κορυφή, ο Μαρσέλ έπρεπε ακόμα να κάνει το πιο δύσκολο κομμάτι, να ακολουθήσει την κορυφογραμμή, να περάσει ένα μικρό, αλλά δύσκολο, αναρριχητικό κομμάτι, για να μπει στο μονοπάτι που κατηφορίζει στο «Haute Corde», στα 2.325 μέτρα.

Εκεί τον περίμενε ο Jérémy Péclard (κορυφαίος πιλότος αλεξίπτωτου πλαγιάς), ο οποίος τον κατέβασε με μια υπέροχη πτήση στο Solalex στις 6:30 μ.μ.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...