Η πρώτη χειμερινή ανάβαση στο όρος Φούτζι της Ιαπωνίας

Το εμβληματικό όρος Fuji της Ιαπωνίας

Δύο Βρετανοί ορειβάτες επιστρέφουν από την κορυφή σε «εξαιρετική κατάσταση» παρόλο που έχασαν όλο τον εξοπλισμό και την τροφή τους στο βουνό.

Ο Ταγματάρχης Orde-Lees, ειδικός στα αλεξίπτωτα και εξερευνητής της Ανταρκτικής, και ο H.S. Crisp, και οι δύο της Βρετανικής Αεροπορικής Αποστολής στην Ιαπωνία, είναι οι πρώτοι ορειβάτες που έφτασαν στην κορυφή του όρους Φούτζι στα μέσα του χειμώνα.

Ο Ταγματάρχης Orde-Lees ήταν ένας έμπειρος αλπινιστής, αλλά ο Crisp δεν είχε προηγούμενη εμπειρία στην ορειβασία.

Το όρος Φούτζι έχει υψόμετρο 3.776 μέτρα. Η ανάβαση απαιτούσε διανυκτέρευση για δύο βράδια σ’ ένα καταφύγιο στα 1.440 μέτρα.

Το χιόνι εκτεινόταν από την κορυφή μέχρι τα 800 μέτρα. Τα τελευταία 1.200 μέτρα υψόμετρο μέχρι την κορυφή αποτελούνταν από συμπαγή πάγο. Αυτό το τμήμα της ανάβασης διήρκεσε εννέα ώρες.

Οι δύο ορειβάτες πάτησαν στην κορυφή του ιερού βουνού της Ιαπωνίας στις 7 το απόγευμα της 12ης Φεβρουαρίου του 1922. Όλη η κατάβαση έγινε μέσα σε πυκνή ομίχλη κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Συμπεριλαμβανομένων και των διαστημάτων ξεκούρασης, η όλη προσπάθεια διήρκεσε ακριβώς 48 ώρες.

Οι ορειβάτες δήλωσαν ότι το κρύο στην κορυφή του βουνού τη νύχτα δεν ήταν έντονο.

Είχαν την ατυχία να χάσουν ολόκληρο τον εξοπλισμό τους, τις κάμερες, τα εφεδρικά ρούχα, τα χιονοπέδιλα και όλα τους τα φαγητά, καθώς τα «φύλαξαν» σε ύψος 3.000 μέτρων και δεν μπορούσαν να τα βρουν στην ομίχλη και το σκοτάδι κατηφορίζοντας από την κορυφή.

Παρά το γεγονός ότι έμειναν χωρίς φαγητό για 12 ώρες, έφτασαν σε εξαιρετική κατάσταση στην αφετηρία τους, το Gotemba.

Δεν χρησιμοποίησαν οδηγούς, άλογα ή οχήματα εκτός από ένα μικρό έλκηθρο φτιαγμένο από τα συντρίμμια ενός αεροπλάνου, πάνω στο οποίο οι ορειβάτες έσυραν τον εξοπλισμό τους στο καταφύγιο.

Ο Thomas Orde-Lees το 1914

Ο Ταγματάρχης Orde-Lees ήταν μέλος της αποστολής Shackleton του 1914-15 στην Ανταρκτική (στόχος της αποστολής ήταν η δημιουργία μιας βάσης στην ακτή της θάλασσας Weddell της Ανταρκτικής), υπεύθυνος για τα μηχανοκίνητα έλκηθρα και είχε κάνει 81 πτώσεις με αλεξίπτωτο, με σκοπό την τελειοποίηση της εναέριας διάσωσης.

Πηγή
theguardian.com

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...